lørdag, mars 04, 2006

Tilgivelse i bønn

Dersom du ønsker å være en velsignelse, og motta en velsignelse, når en mann har gjort deg ondt, og jeg mener at han har gjort noe galt mot deg og du vet at han har gjort noe galt mot deg; han har gjort deg ondt. Ikke nevn det; ta ham i bønn framfor Gud.

Tal til Gud
Og ikke ta det på en egoistisk måte og si, "Vel, jeg bør vel gjøre dette." Men stå med din skulder mot hans skulder, og stå i Gud vår Fars nærvær, slik en bønn skulle bli gjort i Guds nærvær, og si, "Far, her er min bror, og han fortjener straff fordi han har gjort meg ondt. Og jeg forstår ikke hvorfor han gjorde det."

La Gud tale til deg
La så Gud få tale til deg. Og du vil kanskje forstå hva den mannen har gått gjennom. Djevelen har forvrengt ham et sted og fått han til å gjøre det. Selv om han er helt feil, før du forlater Guds trone vil du synes synd på den mannen. Du vil ha sympati med den broderen. Og når du kommer ned til jorden igjen, vil du gå bort til den broderen og ta ham i hånden, for du vet hva han har vært igjennom. Du kan ikke stå med en dødelig i Guds nærvær og fordømme noen, det tror jeg ikke, no sir, selv om han er en gjennomført synder.

Vår holdning - deres skjebne
Og hva med en broder som har gjort en feil? Selv om jeg vet at han er feil. Noen ganger kan han bli anklaget for å være feil selv om han ikke er det. Men hvis han er feil, vel, dersom vi tar ham til Guds trone og står der skulder til skulder med vår bror, vitende at han er en dødelig, og kanskje hans bestemmelsessted hviler på vår holdning overfor ham, når vi kommer tilbake fra Guds trone, vil vi innse at vi alle er skyldige, og at vi alle trenger hjelp fra hverandre. Og det beste vi kan gjøre er å be.

WMB ("Great Commission" - 1958)