lørdag, desember 10, 2005

Bekjenn positivt - det lønner seg!

Folk sier, "Vel, jeg er svak; troen min er ikke mye; Jeg er ingen særlig god kristen." Det er akkurat hva djevelen ønsker at du skal si. Du snakker bare språket hans da. Forstår du? Du må aldri si det.

Aldri la ditt vitnesbyrd bli negativt; la det være positivt hele tiden. "Jeg er frelst. Jeg har Gud i mitt hjerte. Jeg tror Ham av hele mitt hjerte." Tror du på guddommelig helbredelse? "Med hele mitt hjerte."

Ikke tillat negative tanker
La ditt vitnesbyrd og dine tanker stadig være... Aldri tillat en negativ tanke å komme inn i ditt sinn hvis du kan greie det. Når de begynner å komme, ikke underhold dem. "Vel," sier du, "Jeg kan ikke hindre tankene i å komme." Vel, det blir slik som med bonden som sa at han ikke kunne hindre fuglene i å fly over stedet hans, men han kunne sannelig hindre dem i å hekke der.

Ikke underhold negative tanker
Så det er en god ting. Forstår du? Du kan ikke hjelpe for at tankene kommer, men ikke underhold dem; bare send dem videre. "Nei. Jesus Kristus er min Frelser; alle ting er mine ved Gud. Og jeg vil beholde dem. Jeg vil vitne om dem."

Bekjenn hva Gud sier
Og Gud kan bare velsigne deg når du bekjenner at Han har gjort det for deg. Han er Yppersteprest på vår bekjennelse. Stemmer det? Hebreerne 3. Han sa at Han er Ypperstepresten på vår bekjennelse. Han kan bare gjøre det for oss hvis vi aksepterer det, og tror det, og bekjenner det.

WMB ("Lov" - 1955)