mandag, november 28, 2005

Det viktigste i livet ditt

Noen av dere folk går bare til kirken én gang i året: "Åh, du. Det er Påskemorgen." Du tar på deg ditt mest sjarmerende antrekk, din vakre hatt, og du går ned til kirken og sitter der i tjuefem minutter. Og så kommer du tilbake igjen og sier, "Det må holde..."

Tar Jesus imot det? Amen. Ja, Han tar imot det. Hvilken som helst plass du gir Ham, vil Han ta imot. Han vil aldri irettesette deg...

Vi har andre ting også som vi tror er mer viktig. Min bror, min søster, den viktigste tingen i livet ditt er å tjene Jesus Kristus. Tror du det? Amen.

Å tjene Kristus skulle være først!
Jeg tror at den viktigste tingen i et hvert liv er å tjene Jesus Kristus fullt og helt, med førsteplassen i din tilbedelse, førsteplassen i ditt liv, førsteplassen i alle ting. Jesus Kristus fortjener den plassen. Amen. Jeg tror det av hele mitt hjerte.

...selv om Han vil ta den plassen du gir Ham
Men dersom du ikke gjør det, så vil Han ta andreplassen. Han vil gå ned i kjelleren med deg. Hvis du skammer deg over Ham når du er ute iblant folk, og du så går ned i kjelleren slik at ingen kan se deg, vil Han likevel komme. Det burde få deg til å elske Ham over alt i verden. Jesus på andreplass... Jesus på fjerdeplass... Jesus på tiendeplass... Men Han kommer uansett; du inviterte Ham.

WMB (Den uvelkomne Kristus, 1955)