onsdag, november 09, 2005

Å løfte standarden på VÅRE liv

Jeg hørte på en tale som het "Å løfte standarden på VÅRE liv" av David Dienhart, og ble veldig velsignet.

Pastoren i menigheten, broder Jeff Jenkins sa noen ord mot slutten av møtet og fortalte om en flytur han hadde hatt, hvor han satt ved siden av en advokat.

Broder Jeff lyttet til en tale på sin iPod mens han hadde på seg et headset. Den andre mannen satt og så på en film, også med headset på. Filmen var til tider vulgær, og til slutt ble det for mye for broder Jeff, som tappet sidemannen på skulderen.

- Ta av deg headsettet og hør på dette, sa han.

Mannen tok av seg sitt eget headset og lånte broder Jeff sitt, og lyttet... øynene hans ble større og større ettersom han lyttet, og det han hørte gjorde tilsynelatende stort inntrykk på ham. Dette ble utgangspunktet for en fire timers lang samtale mellom de to, og en mulighet for Jeff til å vitne om Herren Jesus Kristus.

Hva startet det hele? En tale som ble spilt av en mp3-spiller.

Du kan ikke høre på Hellig Ånds inspirert forkynnelse samtidig som du setter vulgære ting foran dine øyne uten å kjenne fordømmelse. Hvor viktig det er for meg og deg å huske det, at våre øyne og våre ører skulle være innvidd og dedikert til Gud...

Forkynnelsen av Ordet er latterlig i verdens øyne, men for oss er det Liv og Frelse!

4 Kommentarer:

Blogger Softtag sa...

Heisan!

Eg har og funne Jesus. Han kom til meg, men så kasta eg han ut igjen da han spurte om det det kunne bli oss to.

Softtag

9:53 p.m.  
Blogger admin sa...

Når du vet hvor du forlot Ham, vet du hvor du vil finne Ham igjen. Han er tålmodig med oss, og trofast, selv om vi ikke er det alltid.

Guds Ord sier: "Når dere søker meg, skal dere finne meg. Ja, søker dere meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier Herren.
(Jeremia 29:13-14)

Jesus er ikke bare en historisk person som levde for 2,000 år siden og som gjorde godt mot mennesker. Han er den allmektige Gud som har all makt og som vil være på din og min side dersom vi overgir våre liv til Ham.

8:55 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Softtag: Jeg har også gjort det slutt med Jesus. Han var jo bare så utrolig klengete og masete. Skulle være hos meg hele tiden, liksom. Hvem er det som orker sånt i lengden?

Når jeg ser tilbake på det nå, får jeg den "albert og skybert"- følelsen. Han finnes jo ikke på ordentlig!

4:21 p.m.  
Blogger admin sa...

Det var antakelig ikke Jesus. Han er verken klengete eller masete. Kanskje du burde søke den virkelige Jesus...Gud...som så mange andre har møtt i vår tid og ned gjennom historien. Du blir aldri den samme. ;)

8:17 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home