tirsdag, november 15, 2005

Slipp troen din løs!

Den lille troen som du har ikveld, akkurat nok til å komme deg ut på møte, slipp den løs. Legg den i Hans hender og si, "Herre, jeg bryr meg ikke om de kaller meg 'holyroller' eller baklengs eller hva enn de vil, jeg tar imot den Hellige Ånd i dette øyeblikk. Gud, tenn en ild i mitt hjerte; la meg komme fram."

Legg merke til hva det vil være innen en time fra nå. Du vil gå nedover gaten syngende, "Jeg har den gammeldagse religionen." Broder, jeg sier deg, hele landet rundt her vil vite at noe skjedde i skoleauditoriet ikveld.

Du trenger ikke å vente på at den Hellige Ånd skal komme. Den har vært her i to tusen år. "Mens Peter ennå talte disse Ord, falt den Hellige Ånd på dem som trodde." Ventingen var bare for at Pinsefestens dag skulle komme.

Åh, du. Jeg skulle ønske jeg var det dobbelte av min størrelse. Kanskje jeg ville føle meg dobbelt så bra. Men jeg føler meg jammen bra i min egen størrelse.

WMB (Forberedelse, 1953)