torsdag, september 29, 2005

Er du ydmyk nok?

I talen "Humble Thyself" fra juli 1963, snakker broder Branham om hvordan vi burde ignorere de negative tingene og be for mennesker som (i våre øyne) har gjort noe galt mot oss eller mot andre. Jeg tror det er en virkelig, kristen holdning. Ikke sant? Her er sitatet:

"Glem ikke, dette tabernaklet vil miste sin styrke. Husk at dette er målet som Satan har siktet inn alle kanoner i Helvete på. Han vil få en person til å gjøre noe som er i motsetning til hva en annen mener.

Han gjør det. Det er hans ærend, hvis han kan få noen til å si noe, få noen til å snakke om noen andre, å si, "Vel, hør her, visste du at den-og-den gjorde det-og-det?"

Ikke hør på det i det hele tatt. Det er fra djevelen. Forstår dere, det er Satan.

Hvis noen har gjort noe galt, be for dem. Og ikke be på en egoistisk måte, og si, "Jeg vet at det er min plikt, jeg må be for den broderen." Ta det til ditt hjerte, virkelig ned for den søsteren.

Og bare snakk [med ham] og vær veldig vennlig, og før du vet ordet av det, så finner du dem rett tilbake på møte igjen. For når alt kommer til alt er vi på vei mot solnedgangen."

Jeg sier "amen" til det! Gjør du? Jeg setter pris på om du legger igjen en kommentar - klikk på "kommentarer" under, og skriv i vei. Gud velsigne deg!