lørdag, august 27, 2005

Lunkne Laodikea

Gud har i vår tid talt gjennom sin budbærer, engelen for Laodikeas menighetstid, og advart oss mot lunkenheten som dominerer kristne i vår tid. Dette er hva Gud tenker om tiden vi nå lever i, Laodikea:

Skriv til engelen for menigheten i Laodikea:

Dette sier han som er Amen, det trofaste og sannferdige vitne, opphavet til Guds skaperverk:

Jeg vet om dine gjerninger; du er verken kald eller varm. Hadde du bare vært kald eller varm!

Men du er lunken, ikke kald og ikke varm. Derfor vil jeg spytte deg ut av min munn.

«Jeg er rik,» sier du, «jeg har overflod og mangler ingen ting.» Men du vet ikke at nettopp du er elendig og ynkelig, blind, fattig og naken.

Derfor gir jeg deg det råd at du kjøper gull av meg, lutret i ild, så du kan bli rik, og hvite klær som du kan kle deg med og skjule din nakne skam, og salve til å ha på øynene dine, så du kan se.

Alle som jeg har kjær, dem refser og tukter jeg. La det bli alvor og vend om!

Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone.

Den som har ører, hør hva Ånden sier til menighetene!


- Åp. 3:14-22