fredag, august 19, 2005

Stor tro - tro som et sennepsfrø

I talen "Frykt ikke, det er Meg" (5. mars 1960) taler profeten William Marrion Branham om den kommende forandringen i tjenesten hans. Men han sier også at det kommer en annen tjeneste, som vil hjelpe dem som er svake i troen "til å reise seg opp og få tak i Gud slik de skulle."

Broder, søster, vi er i den tiden nå! Selv om du kanskje er den svakeste kristen, vil Djevelen skjelve når du går ned på kne for å be. Hva vil skje når denne bortrykkende troen slår ned i den levende Guds Menighet? Alt vil rystes!!

Her er sitatet:

"Nå, det er en annen som er større, mye større enn alle de andre sammenlagt, allerede bekreftet og klar.

Jeg håper det skjer ikveld. Jeg tenkte jeg kunne si det. Jeg har ikke tid til å forklare det for dere, men brødrene som vet om det, det er vidunderlig.

Det ville være en så stor ting for folket. Og jeg er takknemlig til Gud for at tiden snart er for hånden (jeg tror det) når Gud kommer til å hjelpe Sine barn.

Spesielt vil det være for dem som ikke er i stand til å bygge opp troen til å reise seg opp og få tak i Gud slik de skulle. Jeg tror at Herren tilveiebringer en vei for oss nå, som vil ta seg av dem også.

Noen løper inn i troen og kan bare strekke seg ut og motta hva som helst. Vel, det er stor tro.

Noen av dem har sennepsfrø-tro, og er nødt til å vente lenger for å bryte igjennom.

Jeg tror at Herren lager en vei for de menneskene nå. Og jeg vet ikke når det vil skje, men det vil skje. Like så sikkert som jeg står her, så vil det skje."


Elsker du ikke Herren? Hans nåde og barmhjertighet er så mye større enn vi noen sinne kan forestille oss. Han bryr Seg, gjør du?

Gud velsigne deg rikelig!