mandag, juni 20, 2005

Har du mistet din vekkelse?

Image hosted by Photobucket.comDet er årsaken til at folk er i den tilstanden de er i, fordi de lar en feil ånd komme inn i sine hjerter. (...) Bibelen sier at det er grunnen til at det er så mange syke og svake iblant oss, på grunn av slike ting. Vi må være ydmyke. Vi må være fredfulle. Vi må være et lam, slik at Duen [den Hellige Ånd -Red.] kan bli hos oss. Nå, husk, Duen vil komme.

Han sa, "Åh, broder Branham, ikke fortell meg at jeg ikke fikk den Hellige Ånd. Halleluja. Der en kveld, åh, da Han kom inn, jeg kunne bare..." Javisst, det var Ham. "Åh, det føltes så godt; det føltes som om jeg kunne ta enhver liten fugl ned fra treet og klemme dem og elske dem. Det ondeste menneske som hadde gjort noe mot meg, jeg følte det slik at jeg kunne legge armen rundt ham og klemme ham. Åh, broder Branham, hvordan jeg følte det." Ja, det var den Hellige Ånd.

Men, skjønner du, grunnen til at Han ikke kunne bli. Du var et lam da; men da du ble en ulv, måtte Han fly Sin vei. Ingenting galt med Duen; det er deg, og du lot den ånden komme til deg, "Gjorde jeg, broder Branham?"

Ja, da du begynte å lytte til det sladderet, da du hørte på en løgn, da du gikk og sa, "Vel, jeg har en rett til det og det." Du har ingen rett. Du er kjøpt med en pris, og det var prisen for Guds Sønns dyrebare Blod. (...)

Du må være ledet av Guds Ånd. Og den eneste måten å bli ledet av Guds Ånd er å holde deg ydmyk, og ikke å vite en hel del.

Åh, du tenker, "Jeg vet en hel del." Ja, du får hjernen din helt gira opp og den kan ikke engang jobbe på egenhånd. Du kjenner alle bøkene, alle svarene, gresk og hebraisk, inntil det ikke er noe sted for Duen å hvile. Det stemmer. Men du vet jo alt; da kan Duen ikke lede deg, fordi du vet for mye.

Lammet hevder ikke å vite noen ting. Det må ha noen andre til å lede seg. Glory. Der har du det. Vet ingenting. Amen. Den eneste tingen jeg vet er at Kristus Jesus døde for å frelse meg.


Sitat: William Marrion Branham
"Menigheten og dens tilstand", Jeff,IN, 5.August 1956 (link)