søndag, september 25, 2005

Du er allmektig!

Vi hadde et herlig møte i kirken i dag. Min pastor, broder William Reiersen, talte om å bli delaktige i guddommelig natur. Det er faktisk et stort og dyrebart løfte, som også broder Peter forkynte for rundt 2,000 år siden.



Jeg tror at Jesus Kristus er foregangseksempelet på en ekte kristen. Gjør du? Og et eksempel skal jo følges, ikke sant? Jesus sa jo "de gjerninger jeg gjør skal også dere gjøre!" Vi synger sangen "Å bli som Jesus", men tror vi det virkelig? Les denne fantastiske uttalelsen av broder Branham, hvor han faktisk sier at du kan bli som Jesus, hvis du overgir ditt alt til Ham:

"Amen. Skjær bort et hvert hinder fra menneskene, slik at de kan få kontakt slik som i Edens hage. Nå, mennesket... Jeg hadde tenkt å la være å si dette, men jeg vil si det. Mennesket er allmektig. Dere tror ikke det, men det er. Et menneske som er totalt overgitt til Gud er allmektig. Sa Han ikke i Markus 11:22, "Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det?"

Hva skjer når to allmektige møtes? Når Gud og mennesket kommer sammen gjennom allmektighet, er noe nødt til å skje. Noe... Hva enn du sier med den skapende kraften av Guds allmektighet, i det du vet at Han har lovet det, og at Han sa det i Sitt Ord, vil det skape en kraft som går ut over og får ting til å skje; ting som ikke er, den får de til å bli, fordi to allmektige har møtt hverandre. Der står Han. Åh, er Han ikke vidunderlig."

(Patmos-visjonen, 1960)