tirsdag, mai 03, 2005

En Knelende Kristen

Image hosted by Photobucket.comJeg ønsker å dele noe med deg som jeg fant i en utrolig bra bok som jeg leser nå. Den heter "På Kne For Gud":

"Vi kan arbeide for Gud fra morgen til kveld. Vi kan studere Bibelen i timesvis. Vi kan være alvorlige og oppriktige i våre personlige samtaler, men intet av dette vil være virkelig effektivt dersom vi ikke ber mye."

Amen! Vi kan lese om Gud. Vi kan snakke om Ham - men hva godt gjør det hvis vi aldri snakker til Ham og med Ham? Han lengter etter at vi skal uttrykke vår kjærlighet til Ham! Vi er Hans Brud er vi ikke?

Ønsker du, som meg, et nærmere forhold til Gud? Hvis du gjør, så tror jeg det finnes én måte å bli bedre kjent med Ham: La oss be mer. Bruke mer tid i bønn. La oss sette Gud først, og jeg tror at vi vil oppleve større ting i våre liv! Vi kan aldri be for mye!

En forkynner sa en gang: "En mann måles ikke etter sine muskler, men etter merkene på bukseknærne som viser at han har bedt." Jeg sier, "Amen, broder! La meg ha det vitnesbyrdet!"

(Denne posten ble opprinnelig skrevet 30.april)